You are currently viewing 3 ting, du skal gøre, hvis du ikke får nogen trafik, tilmeldinger eller salg

3 ting, du skal gøre, hvis du ikke får nogen trafik, tilmeldinger eller salg

Hvad skal du egentlig gøre, når du ikke får trafik, tilmeldinger eller salg? 

Velkommen i klubben med  omkring 50.302 andre konsulenter, coaches og online virksomhedsejere. Den friske lugt af ny bil fra dine seneste blogindlæg, din freebie eller online produkter og ydelser er forlængst forduftet. Og den manglende tillid til dig selv er skudt i vejret…

  • Er jeg ikke god nok?
  • Hader alle mig?
  • Hvorfor deler de ikke mine ting? Jeg har jo virkelig arbejdede hårdt på dem!

Deprimerende, ikke? Før du dykker dybt ned i skålen med bland selv slik (eller chokoladen … hvis du er ligesom mig) – Tag en dyb indånding. Det er helt normalt.

Men vi ved jo begge to godt, at du og jeg, vi er ikke normale. Vi er drevne, handlekraftige kvinder, der ikke ligger på den lade side, og ej heller lader tingene stoppe os. 

 

Så her er præcis, hvad du skal gøre, når du befinder dig der, hvor tingene går (lidt) for langsomt: 

 

1. Skriv ned, hvad du rent faktisk gør (og stop med at gøre det)

Hvis det eneste du gør er at overøse Facebook og Instagram med “Kom og køb mit fantastiske nye kursus!!!!!!” hver dag, ja så får du ikke nogle ny salg, medmindre du tilføjer 100vis af nye likes og følgere dagligt. Hvis du sidste måned brugte mere end 10 timer i Facebook-grupper hver dag, men din e-mailliste er på nul, ja, så må noget ændre sig.

 

2. Begynd at sælge med historier

Gratis er ikke gratis … selv dine nyhedsbreve og blogindlæg koster tid. Noget dine læsere og kunder ikke har meget af. Men vi mennesker har altid tid til en god historie, er det ikke rigtigt?

Lad os lade det komme an på en test – Hvilken tekst er mest tiltalende og ville få dig til at booke eller købe: …

 

1.MIN kalender er åbnet!!!!

JEG HAR PLADS TIL 3 PERSONER TIL AT FÅ EN GRATIS 30 MINUTTERS SESSION… BOOK NU!!

 

Eller…

 

2.  “Jeg græd. Jeg kunne ikke engang komme ind i min bil!

“Jeg husker det tydeligt.. den dag jeg tog til indkøbscenteret for at købe en ny pung. Jeg var træt af at miste kuglepenne og mønter ned i hullet i min gamle taske. Efter 45 minutters inspektion af et utal af tasker, fandt jeg endelig en, der var lige hvad jeg havde brug for. 

Jeg købte den og begyndte så at gå tilbage til min bil. En eller anden tosse havde parkerede så tæt på min bil, at jeg næsten ikke kunne få døren til førersiden op. Mens jeg bandede og svovlede (og kæmpede mod trangen til at smadre bildøren op i hans bil), smed jeg min indkøbspose ned i bagagerummet og forsøgte derefter at klemme mig ind på førersædet.

 

Men min mave sad fast i døren!!

 

Uanset hvilken vej jeg drejede, vinklede eller bøjede mig, så kunne jeg bare ikke klemme mig ind i min bil. Jeg sværger, at mindst 50 mennesker gik forbi og kiggede på den tykke pige med et rødt ansigt, tårerne der strømmede ned over hendes ansigt i forlegenhed og afsky, fordi hun lod sig selv “få det så dårligt”, at hun nu ikke kunne komme ind i sin bil … og så i fuld offentlighed!!

Det var der jeg nåede bunden med min vægt, og valgte at noget andet måtte der ske!. Og ja det har været en lang og hård vej. Men den ENE ting, der gjorde hele forskellen, var at have nogen at tale med, græde hos, dele mine sejre og ikke dømme mig, da min “snyde-dag” blev til en “snyde-uge”.

En, der rent faktisk ved, hvordan det er at være tyk. Ikke en åleslank fitnessguru, der har været tynd hele sit liv. Men en der forstår det..sådan for alvor.

Og jeg ville være beæret over at være den person for dig … gå herover [link] og tilmeld dig et gratis 30-minutters opkald og en snak. Jeg vil meget gerne høre din historie. (Og så vil jeg fortælle dig, hvilken forfærdelig ting jeg gjorde ved hans bil, før jeg tog afsted)”. 

 

OK, hvilken en af disse 2 tekster ville du blive mest draget af, og booke et opkald fra??

 

Mit gæt er nummer 2 ( Ellers send mig gerne lige en mail, så vil jeg gerne vide HVORFOR du bliver mest draget af 1 – jeg nørder nemlig altid tekster, Call to action og reaktioner!) 

 

3. Bliv gæstestjerne på en andens scene

Jeg vil ikke lyve, jeg deler stadig mine freebies og gratis workshops i de populære “gruppetråde”. Du kender dem sikkert godt … “Link til dit  seneste produkt, og lad os se hvad du laver “,  tråde.

Men det er ikke min hovedkilde til trafik. Det er en ekstra ting, at jeg gør, hvis det er i en gruppe med et stort publikum, hvor jeg ved min målgruppe er stærkt repræsenteret.

For aktivt at opbygge og skalere min e-mailliste, mit community og min sparegris, der træder jeg f.eks. ind på andre folks scene og er gæstestjerne. 

 

Jeg er ekstern underviser, lader mig interviewe, deltager i podcasts og agere f.eks. som iværksætterrådgiver i en andens medlemsklub. Alt dette gør jeg gratis, der hvor det giver mening, for at komme væk fra min egen scene og ind på andres, hvor publikumet ikke er min egen skare af fans og tilhængere. 

Så lav en liste af ting du kan gøre, for at træde ind på andres scene og vær gæstestjerne. Hvilke podcasts kunne være aktuelt for dig at deltage i? Hvilken anden gruppe eller medlemsklub kunne du byde ind med et interview eller en workshop? Hvilke andre virksomhedsejere kunne du lave en lille aftale med, om at “dele scene” for en dag eller et par timer?

 

Vær kreativ og gør noget andet end det du plejer, og så vil du formentlig se både trafik, tilmeldinger og salg begynde at stige igen. 

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.