You are currently viewing Sådan kan du bruge Instagram til at drive trafik til din hjemmeside

Sådan kan du bruge Instagram til at drive trafik til din hjemmeside

Find ud af alt, hvad du behøver at vide om at få besøgende på din hjemmeside fra din Instagram-konto.

Alle gode “Instagrammere” kender værdien af sociale medier i opbygningen af et stærkt brand og virksomhed. Men går du glip af noget ved ikke at få dine følgere til også at engagere sig i dine andre online kanaler, så som din hjemmeside?

Ved at lære konverteringstaktik og justere din sociale mediestrategi i overensstemmelse hermed, kan du drive trafik fra Instagram til din hjemmeside. Sig Hej til, højere klikrater og fantastiske salgsdata!

Med blot et par enkle trin er der masser af gode måder at drive trafik og optimere din Instagram-profil til succes, så du får mest muligt ud af enhver mulighed. For virksomheder af enhver art betyder det, at det aldrig har været nemmere at forvandle Instagram storhed til hjemmesideklik.

Er du i tvivl om, hvor du skal begynde når det kommer til hjemmeside-fokuseret Instagram-markedsføring?

Så læs med her på siden, når jeg folder det hele ud, og giver dig mine tips til: Sådan kan du bruge Instagram til at drive hjemmesidetrafik lige nu.

Hvorfor bruge Instagram til at generere trafik til din hjemmeside?

Uanset om du er en erfaren virksomhedsejer eller en nybegynder iværksætter, er det ingen hemmelighed, at sociale medier har en utrolig power til at hjælpe med at få din virksomhed til at vokse.

Instagram er en populær social medieplatform med stor rækkevidde og engagementspotentiale. Det betyder, at du kan bruge Instagram til at udvikle din kundebase og nå dine professionelle mål.

Ved at bruge en række Instagram-værktøjer og -funktioner kan du opmuntre dine følgere til at besøge din hjemmeside og lære mere om dit brand og virksomhed. Når du bruger Instagram til at drive trafik til din hjemmeside, kan du nemt gøre følgere til købere.

 

Begynd at drive trafik allerede i dag.

Nøglen til at generere mere hjemmesidetrafik fra Instagram starter i dag! 

Ikke sikker på, hvor du skal starte?

Jeg har samlet seks tip, du kan kan afprøve, for at gøre dit Instagram-feed til et trafikdrivende aktiv for din virksomhed.

Jeg har lavet en fantastisk pakke med 20+ Canva social media grafik skabeloner, så du nemt og hurtigt, netop kan promovere din hjemmeside på en målgruppe tiltrækkende og lækker måde

Og det bedste af det hele? Du kan i dag downloade dem kvit og frit!

Alle skabelonerne kan med få klik redigeres direkte inden i Canva, til at passe ind med dine egne brand farver, billeder og skrifttyper, og jeg viser dig hvordan i en kort video.

Du skriver dig samtidig op på min e-mailliste af fantastiske indbakke venner, og vil modtage andre tips, tilbud og guides, som du kan anvende i din virksomhed – og som altid, er der ingen tvang, så du kan altid afmelde dig igen, med et enkelt klik. 

6 tips til at drive mere trafik fra Instagram til din hjemmeside

 

1. Tilføj et link i bio

Du kan ikke drive trafik til din hjemmeside, hvis du aldrig fortæller dine følgere og målgruppe, hvor de skal finde den. Selvom det i øjeblikket ikke er muligt at tilføje links til dine Instagram-opslag, er dit bio-link 100 % klikbart!

Ved at tilføje et link til din Instagram-bio kan du nemt lede følgere til andre online-kanaler, samt give et klarere og mere omfattende overblik over din brandidentitet og hvad du kan tilbyde dine potentielle kunder.

Link i bio er tilgængelig for alle Instagram-brugere uanset hvor mange følgere du har, og linket i bio-funktionen er designet til at hjælpe dig med at drive hjemmesidetrafik ubesværet, og er et godt sted at komme i gang, hvis du aldrig har overvejet konverteringsmarkedsføring før.

Vil du gerne tilføje mere end ét link til din Instagram-bio?

Så kan du godt det!

Ved at bruge et eksternt “link i bio værktøj” som LinkTree eller Canva, eller blot oprette og designe en seperat link side direkte på din hjemmeside, kan du oprette en “startside”/ oversigtsside, der er i stand til at gemme flere links på en praktisk, let tilgængelig placering. 

Og på den måde kan du lede folk hen til både din hjemmeside, et blogindlæg, en podcastepisode, en freebie et kursus osv. via blot det ene link i din Instagram bio. 

Så snyd endelig IKKE dig selv for, at benytte dig af, denne geniale trafikskabende mulighed. 

2. Brug Story Link Stickers

Nu til: Instagram Story Stickers (klistermærker) 

Uanset om du deler gennemtænkte og strategiske historier eller simpelt dagligt indhold, giver Instagram-story dig mulighed for at tilføje hjemmesidelinks, når du vil.

Det fantastiske ved Instagram-Story er, at du kan bruge dem til at dele en helt række af links! Du kan bruge stories til at drive hjemmesidetrafik generelt eller til at drive trafik til et specifikt produkt eller blogindlæg.

Engang var dette begrænset til konti med over 10.000 følgere, men nu er Instagram-story-links heldigvis tilgængelige for alle. Ved at bruge Instagram-stories kan du give dine følgere, i realtid om, at besøge din hjemmesides landingssider. 

Har du brug for et ekstra lille hack/tip til at gemme ekstra links permanent på din Instagram-profil?

Gem dine stories i højdepunkter! Højdepunkter fra stories vises øverst på din konto og kan drive hjemmesidetrafik i meget længere tid end 24 timer.

3. Få knapper til at betyde noget

På Instagram er “Action-knapper” lyse og iøjnefaldende. De er designet til at fremme engagement og generere klik, hvilket gør dem til det perfekte værktøj til at hjælpe dig med at lede mere trafik til din hjemmeside.

Hvis du leder efter en nem måde at bruge Instagram til at drive hjemmesidetrafik på, skal du ikke overse poweren i en “linkknap” øverst på din profil, hvilket giver dine følgere en ny måde at interagere med din konto på.

De er placeret lige under din bio, og findes i tre varianter. Gå ind i dine Instagram-indstillinger, og derfra kan du kan vælge mellem ‘bestil mad’, ‘bestil nu’ eller ‘reserver’. Hvis nogen af disse matcher (eller kan tilpasses) din virksomheds indhold, så få mest muligt ud af dem.

En “action-knap” kan dirigere dine Instagram-følgere til enhver hjemmesides-side, som du vælger, så du har fuld kontrol over din hjemmesidetrafikstrategi. 

4. Skab Call to Action

( Call to Action = specifikt målrettet ønske om, at nogen skal tage en specifik handling)

Som altid er Call to Actions afgørende på Instagram! Dette er især vigtigt, når du bruger Instagram til at drive trafik til din hjemmesides landingssider. En klar, velplaceret Call to Action fortæller brugerne præcis, hvordan de skal engagere sig.

Uanset om du udgiver et Instagram-opslag eller deler din seneste Instagram-story, så benyt lejligheden til at inkludere en Call to Action, der stemmer overens med dine trafik-mål på din hjemmeside. Brug dit skriftlige og visuelle indhold til at fortælle forbrugerne, hvordan de kan finde dig online.

Selvom dine Instagram-feed opslag ikke tillader dig at inkludere links, kan du dirigere brugere til linket i din bio. Ved at annoncere dit bio-link, og på denne måde kan du give dine Instagram-følgere den action, de har brug for, for at lære mere om din virksomhed og dine produkter eller ydelser.

Hvis du leder efter en kreativ måde at gøre hjemmesideklik mere tiltrækkende for dine følgere, så brug din Call to Action til at stille et spørgsmål, som kun kan besvares efter et hjemmesidebesøg.

Hvis du mangler nogle hurtige og lækre måder at skabe engagement og inkludere Call to Actions i dinne opslag, så har jeg skabt lige præcis den pakke du har brug for:

Pakken bliver sendt til dig direkte i din indbakke for 0,- . Du skal blot udfylde nedenstående 2 felter, og så er Canva pakken på vej til dig...

5. Opret din “butik”

Har du prøvet at shoppe på Instagram endnu? Instagram shopping-funktionen er en fantastisk måde at tilføje flere links til din hjemmeside direkte på Instagram, samt give forbrugerne en nem måde at gennemse dine produkter på sociale medier.

Dette giver dig muligheden for, at tilføje en ‘se butik’-knap øverst på din Instagram-konto, shoppingværktøjet er designet som en e-handelsfunktionalitet. Når du linker til produktlisten på din hjemmeside, fører din Instagram-shop brugerne derhen, hvor de skal hen for at købe dine produkter.

Den bedste måde at skabe indflydelse med din Instagram-butik på er ved at bruge dine eksisterende marketingkompetencer. Brug klare, iøjnefaldende produktbilleder, og inkorporer SEO som en del af dine skriftlige beskrivelser.

Og det bedste er, at din Instagram-butik ikke er begrænset til fotofeedet. Dine produkter vil også være tilgængelige for både nye målgrupper og følgere at finde dig under Instagram Shopping-fanen.

6. Sig det med annoncer

Instagram-annoncer tilbyder et fantastisk markedsføringspotentiale, så du kan promovere din hjemmeside eller specifikke Landingpages og sider. Indstil dit budget, og gør dig klar til et hjemmesidetrafikboom!

Instagram-appen indeholder en række brugervenlige annonceringsværktøjer, som hjælper virksomheder med at kontrollere markedsføringstilgange og tilskynder nye brugere til at besøge andre digitale destinationer.

I øjeblikket kan du bruge Instagram-annoncer til både feedindlæg og Story-indhold. Sponsorerede indlæg vil blive skræddersyet til at målrette mod brugere, der ofte er interesserede i virksomheder ligesom din, hvilket betyder, at du kan stole på kundeemner af høj kvalitet.

Instagram-annoncering giver dig også mulighed for at promovere links. Du kan bruge annoncer til at dirigere trafik til din hjemmeside og opbygge din målgruppe og følgere på sociale medier. Annoncer er en fantastisk måde at stræbe mod flere markedsførings- og salgsmål på én gang, hvis man har økonomisk mulighed for dette!

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.