You are currently viewing 6 ting du kan sende til din e-mailliste, når du ikke aner hvad du skal sige 

6 ting du kan sende til din e-mailliste, når du ikke aner hvad du skal sige 

E-mail-lister… De er (eller kan blive) din BEDSTE markedsførings- og salgskanal!

 

Og med rette… En e-mail-liste læser er meget mere tilbøjelig til at:

  • Booke dig eller køb dine produkter end en følger på sociale medier
  • Læse dine blogindlæg
  • fortælle om dig til andre

Plus ingen kan tage din e-mail-liste fra dig eller tvinge dig til at betale ekstra penge, så dine potentielle kunder kan se dine e-mails… **host host** Facebook-Instagram **host host**.

Men at finde ud af, hvad du skal sende til din e-mailliste, især hvis din hjerne er fuldt optaget af, at finde på nye idéer til ugentlige blogindlæg, netværek i Facebook-grupper, og 393483 millioner sociale medier opdateringer…kan være en mangelvare.

Og vi ved alle, hvordan det er, at føle sig som en kedelig, spammende, “e-mail-sender” Det er virkelig op af bakke. Det er derfor at virksomhedsejere som os, den slags der bekymrer sig om deres læsere, som ønsker at gøre en forskel i verden, hurtigt, vi går i stå når det er tid til at e-maile vores lister, og skrive de ellers så vigtige nyhedsbreve.

Vi ønsker ikke at være irriterende. Men vi kan bare ikke skabe en fantastisk velkomst serie der byder dem indenfor i vores univers, for derefter ikke at lade dem høre fra os, før vi har noget at sælge! 

 

Så her er seks tiltalende e-mailidéer, som din e-mailliste læsere vil elske at få.

E-mail idé #1: Opret en værktøjsguide, der kan downloades

Smid ikke bare tilfældige apps eller værktøjer sammen. Tænk på din ideelle kunde og målgruppe..

Hvilke resultater ville de ELSKE at få? Hvad kæmper de med? Hvad er almindelige udfordringer, de kan have i deres dagligdag?

Så skræddersyer du denne guide til dem.

For eksempel, hvis du har en forældre blog eller arbejder med forældre, kunne du f.eks. lave dette: 3 GRATIS apps, som enhver mor til tvillinger skal have. Forklar derefter, hvordan disse apps vil gøre deres liv meget nemmere. Indsæt direkte links og skærmbilleder for at gøre det nemt for dem at downloade eller købe.

Andre ideer:

Mode: – 7 vinter styles, eller plus size, damer bør have

Mad: – De 4 bedste og billigt madlavningsudstyr, jeg elsker og bruger hver dag

Webdesigner – 6 vigtige WordPress-plugins, som alle nye virksomhedsejere skal have

Du kan endda bruge affiliate links i din guide til at skabe en ekstra lille indkomst, bare sørg for at oplyse, at du muligvis modtager en lille kommission, hvis folk køber gennem dine links.

For at lave værktøjs guides der virkelig skaber blikfang og interesse (eller nogen som helst anden pdf-guides for den sags skyld) elsker jeg at bruge Canva (som er gratis at bruge), og hvor du kan lave lækkert design og billeder. 

E-mail idé #2: Send en inspirerende, oplysende eller underholdende video

Lav en kort video og upload den til din blog. Skriv lidt om hvad folk lærer på videoen, eller du kan uploade den direkte til YouTube, og linke til den inden i dit nyhedsbrev. 

På den måde skaber du endnu mere connection til dine potentielle kunder, da de nu kan se og høre dig, fremfor altid blot at kunne læse dine ord. 

Bed dine læsere om at trykke på besvar mail og fortælle dig deres syn på videoen. Dette er en fantastisk måde at booste din åbningsrate og mindske dine afmeldinger, ved at skabe en personlig connection med dine læsere.

E-mail idé #3: En stemme fra fortiden med et twist

Saml dine 5 bedste blogindlæg om et bestemt emne, lav en mini e-bog eller en Challenge. Smæk en iøjnefaldende titel på den, som f.eks. The Ultimate Guide til at opdrage teenagere med Autisme eller “Jeg giver middagen – en 7 Dages Madplan for nye veganere.” Udfyld dine e-mails eller e-bog med indholdet fra dine mest populære social media indlæg.

Vupti! Øjeblikkelig opgradering af gammelt indhold + mere kærlighed fra dine læsere

E-mail idé #4. Det ene eller det andet…

E-mails skal være sjove. Her er en hurtig måde at skrue op for det sjove, mens du skruer ned for indsatsen, fordi du ved… ja, livet sker!.

Få læserne til at gætte, hvilket outfit der kostede mest, hvilken emnelinje der blev åbnet mest, eller hvilket måltid der har mindst fedt.

Indsæt to billeder i din e-mail. Link begge til en hjemmeside eller social media opslag med svaret. For ekstra sjov kan du oprette to undersider på din hjemmeside, én til vinderne og én til taberne. Og fortæl dem så, hvordan du ellers kan hjælpe dem eller hvor de kan få fingrene i f.eks. en Freebie, connecte i en Facebook gruppe osv. 

Kom med indenfor på mit hjemmekontor

E-mail idé #5. Bag kulissen – Behind the scene 

Nyhedsbrevslæsere vil rigtig gerne have mere af DIG i dine e-mails. Så giv dem en rundvisning på dit kontor, vis dem dit udstyr, tal med dem om din morgenrutine. Jeg ved, at dit liv kan virke kedeligt, men i den mere “falske Instagram-verden” er det virkelige liv en forfriskende ændring i deling fra livets sande vinkel. 

Og, hvis du har et kursus eller en e-bog, der ikke er helt klar endnu, så del et billede af din indholdsfortegnelse eller en mock up af forsiden, og fortæl dem hvordan de kan høre mere, når du åbner for salget. 

E-mail idé #6. Sæt fokus på andre

Det er altid fantastisk at vide, at nogle sætter pris på os, og vi kan selv være med til at hylde andre, ved at sætte fokus på dem. 

Udvælger f.eks. 4 medlemmer fra din Facebook-gruppe og fremhæv dem i et nyhedsbrev. Hver person får et lille “5 minutter spotlight” . Hvem er de, hvad laver de, hvem hjælper de, og hvorfor synes du de skal fremhæves.  Og et link tilbage til deres hjemmeside eller en social medie profil. 

Eller du kan sætte spotlight på en kunde du elsker at arbejde med eller måske en samarbejdspartner eller leverandør – mulighederne er mange, så tænk kreativt og lad os alle sprede lidt ekstra kærlighed til andre. 

 

Nøglen til at skrive noget, der er værd at læse…

Nøglen til at skrive noget, der er værd at læse, er simpelt – sæt dine læsere og potentielle kunder først. Tænk ikke… “Hmmm… hvad skal jeg skrive i dag?” Tænk… Hvad har min målgruppe brug for at høre i dag?”

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.