You are currently viewing Nemme måder at skabe trafik til din hjemmeside med blogging

Nemme måder at skabe trafik til din hjemmeside med blogging

Blogging er en af de bedste måder du kan øge din trafik, engagere de besøgende på din hjemmeside og vise din ekspertise – alt sammen på ét sted! 

Hvis du ikke har en blog på din hjemmeside og i din virksomhed endnu, er det helt i orden, men måske kan det være, at det er det perfekte tidspunkt at ændre på nu .

Jeg ved godt, at det at skrive måske ikke er alles kop te, men der er så mange måder at skabe godt indhold, som passer til din virksomhed. Plus, når du fokuserer på nogle få enkle ting, så som at blogge, som en af dine hoved markedsføringsstrategier, har du stor mulighed for, at kan dukke op nye steder online og endda konvertere nye besøgende. Det er et forsøg værd, når du tænker sådan over det!

Og i dag vil jeg gå igennem nogle af de ting der er super vigtige, hvis du gerne vil starte en blog, til at skabe mere trafik til din hjemmeside, opbygge din e-mailliste automatisk og øge salget i din virksomhed. 

Jeg viser dig også nogle tricks til, hvordan du kan have en blog, selv om du ikke kan lide at skrive.  

Hvorfor blogging er så vigtig i din virksomhed

At blogge kan faktisk være sjovt – du får delt mere dybdegående viden om de ting, du elsker og kan dele din viden. Men husk endelig på, at det her ikke er din gymnasiedagbog, og du skal skabe en strategi for, hvad din blog skal indeholde.

Blogging kan være en stærk ressource for online virksomhedsejere, så naturligvis er der mange ting, der gør en blog vigtig.

DET KAN DRIVE TRAFIK TIL DIN HJEMMESIDE, SOM KAN GØRE BESØGENDE TIL KUNDER/KLIENTER

Hvem vil ikke gerne have flere besøgende på sin hjemmesiden?!

Blogging hjælper med at få din hjemmeside bemærket af søgemaskiner, fordi der er flere muligheder for at blive vist på søgemaskinens resultatside. Ved at bruge specifikke søgeord og emner kan blogs være en fantastisk måde at blive vist højere på disse søgeresultater uden at betale for annoncer. Det betyder flere kundeemner, flere på din e-mailliste og en større chance for konverteringer!

DU KAN NEMT GENBRUGE BLOGINDHOLD

Jeg ved godt, at der er et enormt pres for at skabe lækkert indhold … overalt. Det kan blive ekstremt udmattende, og lige præcis derfor er jeg så store fan af blogging! Jeg forsøger ikke at overtale dig til, endnu en ny og ekstra type af indhold du skal bruge tid på at skrive. I stedet for vil jeg rigtig gerne vise dig, hvordan du kan omdanne dine blogindlæg til letlæselige stykker indhold til sociale medier og andre steder.

Ved først at skabe dit blogindlæg og derefter omdanne den til andre medier, kan du styrke din overordnede synlighed, drive trafik til din hjemmeside, og hjælpe med at styrke din online tilstedeværelse.

Jeg har lavet en fantastisk pakke med 20+ Canva social media grafik skabeloner, så du nemt og hurtigt, netop kan promovere dine blogindlæg på en målgruppe tiltrækkende og lækker måde

Og det bedste af det hele? Du kan i dag downloade dem kvit og frit!

Alle skabelonerne kan med få klik redigeres direkte inden i Canva, til at passe ind med dine egne brand farver, billeder og skrifttyper, og jeg viser dig hvordan i en kort video.

Du skriver dig samtidig op på min e-mailliste af fantastiske indbakke venner, og vil modtage andre tips, tilbud og guides, som du kan anvende i din virksomhed – og som altid, er der ingen tvang, så du kan altid afmelde dig igen, med et enkelt klik. 

SIG HEJ TIL LANGTIGTEDE RESULTATER!

Blogging viser folk, at du er ekspert på dit område. Når folk kan se en slags beviser, der understøtter dine fantastiske tilbud, produkter og ydelser, er de mere tilbøjelige til at stole på dig som en autoritetsstemme.

Husk: Når nogen ser dig markedsføre dine produkter eller ydelser, så vil de sandsynligvis gerne kunne hoppe over på din hjemmeside, tjekke dine sociale medier ud, ja endda læse blogs, før de træffer en beslutning om at købe noget hos dig, eller booke en session eller ydelse hos dig.

Sådan skriver eller opretter du kvalitetsblogs

Blot at skrive dine blogindlæg er ikke nok til at få dem til at arbejde for dine mål; i stedet skal du sørge for at tage den rigtige tilgang til at blogge og optimere dit indhold. Du har måske hørt en ting eller to om søgemaskineoptimering (SEO), og hvorfor det er så vigtigt når du skriver blogs, men det er ikke det eneste, der vil gøre dine blogs til en vellykket del af din førsteklasses marketingstrategi.

At få folk til at få øje på din blog er halvdelen af ​​kampen og strategien.

Den anden halvdel?

At skabe indhold, der konverterer dine læsere til kunder eller klienter – eller i det mindste loyale fans!


SÅDAN SKABER DU EN BLOG, HVIS DU IKKE KAN LIDE AT SKRIVE

Hvis du ikke er fan af at sidde med fingrene på tasterne, men elsker at tale i en mikrofon eller foran at kamera, så kan du sagtens skabe en blog på din hjemmeside alligevel. 

Hvis du elsker at snakke, så kan du skabe din egen Podcast, hvor du snakker om din niche og det du hjælper din målgruppe med, i små afsnit på ugentlig eller månedlig basis. 

Disse afsnit kan du så lægge ind i et blogindlæg, hvor du blot skriver en kort intro tekst og derfra linker til eller indsætter dine podcast afsnit. 

Den samme strategi kan du bruge, hvis du nyder at lave YouTube videoer. Så bytter du blot link til podcast ud, med din video. 

HUSK DINE SØGEORD

Søgeord er en af ​​de vigtigste dele af dit blogindlæg, udover selve indholdet og emnet selvfølgelig. Inkluder altid stærke søgeord, der er relevante for din virksomhed OG det indhold, du deler, i både din overskrift og selve indlægget.

Søgeord skal passe som en puslespilsbrik i dit forfatterskab, så meget at du ikke vil lægge mærke til det, medmindre du vidste, hvad du skulle kigge efter.


Dette er en af ​​de bedste måder at hjælpe dine indlæg med at blive samlet op af søgemaskiner, mens du stadig forbliver tro mod dit brands stil! Hvis du ikke er sikker på, hvilke søgeord du skal bruge, så tænk over dine emner og skriv bestemte sætninger ned, som du tror, ​​at din målgruppe ville søge efter. Smid derefter disse sætninger ind i Google og se, hvad der dukker op! Du kan finde konkurrentindhold, der bruger det samme søgeord, eller du kan finde nye søgeord i sektionen “People Also Search” nederst på Google-resultatsiden.


SKRIV INDHOLD DIN MÅLGRUPPE ØNSKER AT SE, OG KAN LÆRE ELLER INSPIRERES AF.


Jeg ved, hvor fedt det kan være at blive fuldstændig opslugt af et bestemt emne, eller din næste geniale idé, men hvis du løbende lægger indhold op, som din målgruppe måske slet ikke er interesseret i, kan det få din hjemmesidetrafik til at tage noget af et dyk.

Hvis du har været aktiv på de sociale medie i et stykke tid, og har følgere, så tænk på den type opslag der har været mest succesfulde. Hvilke emner talte du om? Hvordan leverede du indholdet?

Når du er i tvivl, løs et problem! Hvis du f.eks. ved, at din målgruppe kæmper med at poste konsekvent på Instagram, så skriv om praktiske måder, de kan gøre det på. Hvis folk ikke er sikre på, hvordan de skal bruge et bestemt software, du er ivrig bruger af, kan du skabe et blogindlæg, der viser og taler om det, og hvordan de bruger det og hvorfor du er fan af det.

Hvis du ikke er sikker på, hvor du skal starte, så prøv at sende en lille undersøgelse ud til din e-mail-liste eller post den som en afstemning på din Instagram-story! Du kan spørge hvilke emner de godt kunne tænke sig at lære mere om, og f.eks. hvilke  udfordringer de har (relateret til dit ekspertiseområde).

GØR DIT INDHOLD TILGÆNGELIGT

Din hjemmeside og blogindlæg kan være den eneste mulighed, nogle mennesker har for at interagere med din virksomhed. Gør det nemt og behageligt for dem at gøre det!

Du kan gøre blogindhold tilgængeligt ved at sikre, at dine blogindlæg er “scanbare” og nemme at læse (via punkttegn, overskrifter og grafik), ved at bruge overskrifter, hvor de hører hjemme, og være beskrivende med dine links, alternativ tekst og billeder!

Brug heller ikke kun tilfældige søgeord eller ikke-relaterede sætninger – sørg for at inkludere detaljeret tekst om, hvad hver sektion, billede eller link er.

BRUG AF BILLEDER I DINE OPSLAG

Selvom blogindlæg er teksttunge, skulle du stadigvæk meget gerne gøre hvert enkelt indlæg visuel tiltalende! Billeder og grafik kan hjælpe din læsere med at forstå dit indhold og forstærke hovedpunkterne meget bedre.

Billeder er heller ikke kun for at det skal se smukt ud! Google kan faktisk bedre trække dit indhold ind i søgeresultaterne, når du anvender kvalitetsbilleder. Når du inkorporerer billeder, så glem ikke at bruge højkvalitets, ikke-pixelerede billeder og altid inkludere alt-tekst. Det betyder, at du skal beskrive billedet, ikke blot inkludere din søgeordssætning eller dit virksomhedsnavn!

Vil du gerne promovere din blog ekstra meget (og nemt) på de sociale medier? 

Vi er visuelle væsner af natur, så det er ikke underligt, at f.eks. Instagram er så populær en app! Faktisk har Instagram lige nu 1.393 BILLIONER aktive bruger på månedlig basis! ( og yes, det var med et B – for Billioner!). Det betyder, at der er et KÆMPE publikum derude, der bare venter på at høre dine tips og tricks, uanset branche.

Men hvis ideen om at prøve at skrive et fremragende blogindlæg samtidig med, at du skal tænke over, hvordan du får lavet fantastisk grafik der kan markedsføre det, stresser dig, er jeg klar til at hjælpe dig i dag, kære ven!

Og det koster dig IKKE en krone

Snup min Canva skabelon-grafik-pakke herunder i dag, og du er klar til at markedsføre din nye blog med det samme. ( inkl. skabeloner til at skabe overordnet engagement på dine sociale medier, så endnu flere med tiden kan få øje på din nye blog, og skabe trafik til din hjemmeside.)

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.